2010-01-11

Hej hopp i galopp!


Hej hopp i galopp!

Funderar på att byta blogg till denna! Har sett att Sofi
använder sig av denna sidan och hennes blogg ser prydlig ut, och man kan ändra färg på texten i sina inlägg och lägga in bilder utan att behöva spara dem i bloggen! Har kollat runt på massa andra bloggar men inga andra sidor har texter med olika färg och sånt!

Så nu tänkte jag provlbogga här lite innan jag bestämmer mig helt men än så länge gillar jag den! =)

I Sofis och Daniels lägenhet i Harlösa hade dem ett snöre med fotografier i på väggen, och jag tyckte det var sååå fint! Jag är ju väldigt ombytlig av mig, tycker om att ha "nya" grejer uppe, bytar foto i ramarna på väggen titt som tätt! Så jag tänkte "sno/låna" den idén från sofi!
Tänkte hitta på ngt liknande i den nya lägenheten när vi flyttar!

Ska också passa på att berömma sofi mycket, hon har riktigt härliga idéer när det gäller heminredning och fina grejer! Alltid lika fint när man kommer dit och ofta har hon hittat på ngt nytt att fixa där hemma! Egentligen så tror jag att hon har fel jobb, hon BORDE jobba med heminredning, kanske i någon heminredningsbutik för hon har verkligen fin smak!

Jag LÄNGTAR så tills vi ska flytta, jag vet att det bara är 2 veckor tills vi börjar så smått men KOM IGEN det kan väl gå lite fortare!

Och nu har Filip fått 4 tänder! 2 uppe och 2 nere! Han är så söt när han flinar nu! Och han flörtar hej vilt med alla, charmig som tusan och en riktig buse! Försöker klättra in i skåp, tvättmaskinen, diskmaskinen, tv-banken, under bordet ja överallt där han kommer åt! Reser sig och öppnar skåp, drar ner grejer från köksbordet och bänkarna i köket! Han är ju rätt så lång också,
han har också börjat stå själv korta stunder, när han inte tänker på vad han gör! Om han står och tittar på något och håller det med båda händerna och "undersöker". Och snart är penicillin kuren slut vilket ska bli superskönt! Tycker det är rätt så jobbigt att behöva tvinga i honom medicin!

Igår fyllde gubben 31 år, vi hade lite besök under dagen, farmor och farfar, syskon och Daniel och Sofi varvade varandra här! På Torsdag kommer Jimmys pappa och hans fru hit, de ska äta middag med oss!
Funderar på vad jag ska laga till för något gott! KOM GÄRNA MED TIPS!

Nu ska jag nog se till att fixa lite käk till oss! =)

1 kommentar:

SofiFrid sa...

Va snäll du är =D Tack.
Tycket också denna bloggen är den bästa, man kan bygga om den helt efter hur man tycker. Så jag fastade med denna till slut =P Efter att Daniel skaffade en sån =)

Ha en skön kväll. Kraaam