2010-01-18

köttbullemåndag!

Idag har jag bestämt att det är köttbullemåndag! Eller, rättare sagt så låtsas jag
att jag har bestämt det, eftersom jag gillar att bestämma! =)
Men vi ska äta köttbullar hos mamma ikväll! Mums!
Skulle ätit det igår egentligen men så fick jag hoppa in och jobba, och jimmy och mamma
bestämde att vi skulle ta det idag eftersom det blåste som tusan igår.
När det blåser så ute så sitter filip i vagnen och mest lider, han tycker inte alls det
är kul med minusgrader och blåst!

Vilket jag helt förstår!


Han brås väl på morfar som inte alls tycker om vintern!

Nu ligger han och har det så här gottigt i vagnen:


















Natten har varit såå hemsk, han vaknade igårkväll vid halv tolv tiden och var så jätteledsen,
så det vara bara till att knalla ur sängen igen, hade inte ens hunnit somna och tur var det!
Upp och så gå runt med honom i vardagsrummet så att han skulle bli tyst men han bara skrek
som en TOK! Till slut lyckades jag få honom tyst, men han somnade inte förrän vid ett-tiden,
och under tiden glodde jag lite på "det femte elementet" med bruce willis och milla jovovich!

Sen vaknade han och var hysterisk igen vid fyra tiden, och ingenting hjälpte, sen fick han välling i sängen
för jag var så trött så jag orkade knappt sitta upp, då blev han lugn och började leka i sängen och
med mig, då höll jag på att få ett ordentligt tuppjuck på honom! Han somnade om igen vid kvart över fem,
och så ska man upp och vara piggelin och go glad precis som han redan kvart över sju!

Så när jag kände i munnen imorse märkte jag TVÅ tänder på väg upp!
No wonder han var ledsen!

Nu börjar packningen flyta lite, har inte hämtat fler kartonger än men vi har tömt
vitrinskåpet och kört bort det till mamma, och jag har väl packat ner 4 kartonger från köket eller något sånt.
Så nu börjar det se lite tomt ut i skåpen!  Kära syster My var här och packade med mig igår!




 Som ni ser så börjar mitt skafferi att tömmas lite!


Och som avslutning har jag fotat den fina amaryllisen som jimmy fick av farmor
och farfar när han fyllde år!
3 STORA fina blommor som slagit ut i veckan och 1 stängel till nere vid roten!




Det har ju stått en hel del i tidningarna om han som förskingrade massa pengar från
röda korset, och jag såg en intervju med ordföranden i röda korset, intervjuaren frågar
om dom är oroliga för att folk ska ha tappat förtroendet för röda korset nu i och med detta.
Jag tänkte bara att man måste ju som människa vara väldigt trångsynt om man låter en
så viktig organisation ställas inför minskade inkomster bara för att EN människa i organisationen
har betett sig som ett rövhål! Hela organisationen ska väl för fasiken inte drabbas för
att EN människa är så otroligt girig och lömsk??? Eller är det bara jag som tänker så?

Inga kommentarer: