2010-01-21

Torsdagkväll 19:53

Godkväll alla!

Idag har jag köpt en bok, en bok som heter "somna utan gråt" och handlar om
hur man ska få en lugn och rofylld godnattstund och hur man ska få sitt barn till att sova gott
om nätterna och somna om utan problem!
Har läst många positiva recensioner om boken och alla jag har läst har varit nöjda.

Vi har nämligen LITE bekymmer med filips sovande på natten, han vaknar och vill vara vaken
i 1½ - 2 timmar, inte för att han är hungrig, inte för att han vill ha närhet, utan han vill leka,
ja just det LEKA! Vem vill leka mitt i natten?
Och för att förtydlig, han FÅR INTE leka, vi tänder inga lampor, han får inga leksaker,
han får inte göra något alls, men efter ca 1 timme brukar det utbryta fullt slagsmål typ,
för då blir han tokförbannad och börjar slåss och hålla på.
Man kan säga att man inte är jättepedagogiskt kl 2 på natten!
Så det slutar med att jag nästan alltid får gå upp och sätta mig med honom i soffan,
så tar det 20-30 min sen sover han igen. Och vi förstår inte varför! Han är sällan ledsen när
han vaknar, någon gång har jag vaknat av att han sitter och tittar på mig och klappar mig på kinden!


Inte som hon anna wahlgrens metod sova hela natten, jag kan säga att hennes metod
hade INTE fungerat på filip i dagens läge.
Jag hade i alla fall inte klarat av att utföra det utan att gråta och gå i sönder inombords!
Det är mycket möjligt att det fungerar på många barn och har säkert gjort det i alla tider!
Jag kritiserar inte föräldrar som tillämpar de här metoderna, utan snarare beundrar dem att de har
styrka och mod att göra så. Jag är alldeles för svag i mitt hjärta!
Om ni inte vet vad det handlar om kan ni läsa om det HÄR
Gå in och titta på filmklippen, de kan vara sega att ladda upp men ha lite tålamod!

Lämna gärna en kommentar om  vad ni tycker? 




Idag får man tacka kära mamsen för middagen! Hon bjöd på kebabtallrik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter jobbigt de dära..Måste haft tur för både Alexander och Izabella har sovit hela nätterna när de va små..De vakna kanske tidigt på morgonen men de kunde man ta för man hade ju fått en hel natts sömn =)

/Mia