2010-02-04

Funderingar

Ibland när man bara går hemma har man alldeles för mycket tid att fundera och tänka!

Undrar hur mormor har det, hur hon egentligen mår!
Hur mår folk egentligen?!
För om man frågar hur någon mår så väntar man sig det allmänt svenska svaret;
jodå det är lugnt, lite förkyld men det går snart över!
Varför är det så?
Vill vi inte besvära människor? Vill vi inte verka gnälliga?
Jag är trött på att ALLTID verka hurtig och positiv och alltid ska allting vara så bra!
Men de tär ju sällan allting är bra!
Om jag frågar någon hur läget är, då är det ju för att jag verkligen bryr mig och
bryr mig om hur personen ifråga mår!
Jag själv är väldigt öppen av mig och pratar med många om mina känslor och så.
Och om folk känner sig besvärade och obekväma med det då får man FAN lägga av
med att fråga!

Borde ställa mig och skala potatis nu så jag slipper göra det mitt i Ghost whisperer!
Ajja jag kokar lite kaffe först! =)

Inga kommentarer: