2010-02-07

Kalasdag 20:28

Inatt var gubben min på akuten!
Vi fick ju konstaterat efter förra akuten besöket och
en gastroskopi senare att han har ett bråck på övre magmunnen!
Han SKA INTE röka eller dricka alkohol, undvika fet mat och helst inte
friterad mat!
Men igår kväll så blev det lite mycket av alla möjliga blandningar med mat
och stress och ETT glas cola!
Sen var det kört! Så in på akuten, Micke var supersnäll och körde honom
in och satt där inne med honom hela tiden! Han fick en "morfin"-spruta säger
han, men jag gissar på ketogan, ett starkt smärtstillande medel!

Idag har vi haft massa kalas för filip! Han har varit jätteduktig hela dagen,
inget gnäll eller gråt bara massa bus och skratt! Helt underbar!
Gjorde en prins(ess)tårta till honom, som mamma skrev på!
Han fick två böcker av min farmor och farfar samt pengar på kontot som vi
ville ha! Han fick ett par skor av mormor, termobyxor och jacka av farmor!
Av farfar och Lena fick han stapelbara leksaker (skålar) och en hel uppsättning
träklossar  i alla möjliga former och färger! Det var sjukt uppskattat!
Mindre av oss som får stå ut med det extrema bankbehovet som han verkar ha!

Det var en supertrött liten kille som mer än gärna välkomnade sömnen vid sju-tiden!
Vällingen i munnen och snutten sen sov han som en stock!
Får hoppas att han inte vaknar inatt  och är täppt i näsan igen!
Det är så drygt för då somnar han inte liggande!

Imorgon blir det nog kyrkans barntimmar för oss, och kanske lite besök på kvällen!
Får se, och så ska mamma börja jobba imorgon, då har jag typ INGEN alls som jag kan
ringa och terrorisera! :p
Ajja hon behöver komma iväg och jobba annars river hon nog snart lägenheten!


Tänk på att ALLTID somna med ett leende på läpparna! :p


En kvinna kliver på en buss med sin baby i famnen.
- Fy fanken, det var det fulaste barn jag någonsin sett! säger föraren.
Kvinnan blir jättearg. Hon kokar nästan över när hon sätter sig längst bak i bussen.
När mannen bredvid tittar undrande på henne tycker hon att hon måste förklara sig.
- Föraren förolämpade mig, säger hon.
Mannen säger:
- Gå fram och säg honom ett sanningens ord, under tiden kan jag hålla din apa!


Den nya läraren försökte använda vad hon lärt sig på högskolan. Hon började lektionen med att säga:
- Alla som tror att ni är dumma, ställ er upp!
Efter några sekunder reste sig lilla Sirkka. Läraren:
- Tror du att du är dum, Sirkka?
- Nej, fröken, men jag tyckte inte att ni skulle behöva stå alldeles ensam.

När Nasa skickade upp astronauter upptäckte de att kulspetspennor inte fungerade i tyngdlöshet. Nasa spenderade då tio år och 12 miljarder för att utveckla en penna som gick att använda i tyngdlöshet, upp och ner och i alla temperaturer. Ryssarna använde blyerts.

Två jägare är i skogen när en av dem plötsligt rasar ihop. Han verkar inte andas och bara ögonvitorna är synliga.
Den andre tar fram sin mobil, ringer
112 och flämtar:
- Min kamrat är död. Vad ska jag göra?
Mottagaren försöker lugna honom:
- Ta det lugnt. Först måste du förvissa dig om att han verkligen är död.
Det blir tyst och ett skott hörs.
Sedan kommer mannen tillbaka:
- Fixat. Vad gör jag nu?


Såja dagen avklarad och ska avslutas med lite ris och soja efter
alla söta kakor idag!

Bilder kommer så fort jag kan hitta den förbannade kabeln till kameran!


1 kommentar:

MiaMeKnuff sa...

Låter som lillen haft en kanondag..Hoppas han sover gott nu hela natten :-)

Haha kul historier du hade där :p