2010-02-13

lördag 10:15

För några år sedan läste jag en bok som heter Zebraflickan,
den handlar om en flicka med självskadebeteende och ätstörningar,
hon skriver levande och målande om sina bekymmer och problem
i tonåren, hon vårdades på st lars i lund på BUP, och sen blev hon skickad
på rättspsyk i växjö har jag för mig! Boken är så hemsk, och man blir så illa
berörd men samtidigt känner man med henne, man kan sätta sig in i vad hon skriver,
och NU har jag hittat hennes blogg! Nu är hon "frisk" och hon är utbildad sjuksköterska,
hon föreläser över hela landet och verkar ha det bra, i bloggen får
man läsa om minnen, om hennes tankar om sitt "förra" liv, man får följa henne nu, hon
är bara 2 år äldre än mig men har redan upplevt och varit med om mer än vad jag någonsin
kommer hinna med, både positiva och negativa saker.
Om ni inte är rädda för att gråta och känna med andra människor så läs hennes bok!

Jag själv ÄLSKAR verklighetsbaserade böcker och detta var något av det bästa jag läst!
Så verklig och så himla bra!

Här är Sofias blogg


Ikväll får vi middagsgäster och som jag har längtat efter det! Blir nog lite melodifestivalstittande också
och hålla tummarna för att artisterna är bättre denna veckan!


Nu ska jag städa lite!  Ha det fint idag!

1 kommentar:

Mady sa...

Det sjuka är att hon är från Bjärred precis som jag, och bara 1 år äldre.. minns henne när hon satt med stora bandage och sånt på bussen till skolan.. Så när jag läste boken hade den ganska rejäl slagkraft :S