2010-02-14

Söndag 08:44

Idag ska vi på kalas, filips kusin fyllde år förra söndagen, men då var
han hos sin mamma, så idag är det vår tur att fira den "lille" killen!

I år har jag känt honom i 4 år, och jag blir lika jäkla förvånad varje gång
jag ser honom och upptäcker att han faktiskt inte är 7 år och liten längre!
Han är nästan lika lång som jag, och har helt plötsligt börjat bete sig lite som
tonåring! Vad hände där liksom?


Igår konstaterade vi att vår lille fis var väldigt tidig med många grejer,
han satt själv i famnen på en när han var drygt  3 månader,
Han hoppade hoppgunga och satt i gåstol när han var 4månader,
vid 5 månader satt han själv!
Sen var han sen med att få tänder, han var lite sen med att säga ord
som folk fattar!


Här är han drygt 3 månader och har fått sin första boll!
På andra bilden är han drygt 4 månader.
Och på tredje bilden är han exakt 5 månader! =)











































När han var nyfödd ville man bara att han skulle börja le och skratta typ,
sen när han höll upp huvudet kunde man knappt vänta tills han kunde rulla runt själv,
Och när han väl rullade runt ville man att han skulle sitta så fort som möjligt,
och när han sen satt och vrålade efter saker som han inte kom åt tyckte man
att han skulle krypa så att han kunde ta dom själv!
Men när han sen började resa sig och helt plötsligt ta alla grejer man hade framme,
tyckte man det var lite jobbigt, och nu när han går längs med grejerna och klättrar för
att komma åt dem är det bara sjuuuukt drygt!
Man kan knappt ha honom i möblerade rum för det är inte en enda grej som
får vara ifred!
Och nu, nu önskar jag att jag hade lyssnat på pappa som sa till mig att jag skulle NJUTA
när han låg stilla och jag visste var han var! Ack nej kunde man ju inte vänta på alla
roliga saker som väntade!

NJUT AV DEN TID MAN HAR I VARJE FAS!

1 kommentar:

mams sa...

sicken liten tjockis! tur att han snart går så att han springer av sej lite!