2010-02-18

Torsdag 18:07

Tjollahopp alla!
Har inte riktigt haft tid att skriva, eller ork för den delen!

Vi var på BVC i måndags för 1-års kontroll och spruta!
Vår lille plutt växer och utvecklas som han ska, jätteskönt att höra!
Han hade gått upp 200 gr på 2 månader, och växt 1½ cm bara.
Så nu väger han 12,2 kg och var 78,5 cm lång!
Jag trodde han hade växt mycket mer för det känns så!

Imorgon är vi barnfria hela kvällen och HELA natten, vilket innebär att kunna
ligga i sängen och kunna morna sig! Dricka kaffe i lugn och ro, och dessutom bara kunna
finnas utan att behöva göra frukost på morgonen och sånt!
Filip ska vara hos sin underbara mormor och vi ska spela poker! Ska
bli riktigt roligt!

Jag tycker det är så jäkla underbart att han ÄLSKAR sin mormor och morfar, och sina mostrar, sin morbror och varje gång vi går ifrån dom eller om de går ifrån oss så gråter han hur länge som helst, visserligen så gråter han oavsett vart vi är och ska gå därifrån! Häromdagen så gick mamma härifrån och så stod han vid dörren och tittade ut genom fönstret och bara grät, ja jäklar, tårarna sprutade och rann längs kinderna, han grät nog en kvart typ! Och varje gång jag ska sätta honom i vagnen hos mamma för att vi ska gå därifrån blir han lika ledsen. Han gråter oftast hela vägen hem, om jag inte sjunger för honom! Vi ska nog känna oss lyckligt lottade att vi har så bra personer runt omkring oss! Som filip avgudar, och att de i sin tur avgudar honom! Ja hoppas verkligen att de kommer att ha tid för honom även när han blir odräglig tonåring!

Har skickat iväg filip och jimmy så att jag kan röja undan här hemma och tvätta, torka golv och fixa köket. Det är väldigt drygt att göra på dagarna när lillen hela tiden ska HJÄLPA TILL!!! Hmm han kör runt med damsugaren trycker på start/stopp knappen och jagar munstycket!


Nej  nu är det kanske dags att sätta lite fart! Egentligen vill jag bara sitta på arslet och slappa, men det får bli en annan dag!

Inga kommentarer: