2010-02-03

Vilken dag!

DU SOM LITEN
1. Vad hette din första bästa vän? Alexandra Borglin
2. Vad hette din första kärlek? Victor
3. Vilken var din favorit rätt?Ärtor när jag var riktigt liten
4. Vilken var din favorit färg? Blå
5. Vart bodde du? Veberöd
6. Vad tyckte du var det bästa som hänt? Sommarlov i småland hos mormor
7. Vad tyckte du var det värsta som hänt? Antagligen att en kanin dog
8. Ville du bli när du blev stor? Polis
9. Vilket godis tyckte du bäst om? Som jag kan komma ihåg, negerbullar!

NU
1. Vad heter din bästa vän?
Har många NÄRA vänner
2. Vad heter/hette din senaste kärlek? Nuvarande sambon Jimmy
3. Vilken är din favorit rätt? Mammas mat och pappas grillade
4. Vilken är din favorit färg? Svart och vit (för tillfället)
5. Vart bor du nu? Veberöd
6. Vad tycker du är det bästa som hänt? Filip, min son
7. Vad tycker du är det värsta som hänt? Kusinens död
8. Vad vill du bli? Världens bästa mamma
9. Vilket godis tycker du bäst om? Sockerbitar


Hittade denna när jag läste igenom min gamla blogg, läste några blogginlägg
från förra våren och nu rinner tårarna ner från kinderna.
Förra våren var den bästa i mitt liv, men också den allra mest känslosamma!
Så många starka känslor som kom till ytan igen, man kan behöva bli påmind om 
dessa känslor ibland. All den glädje,lycka, rädsla och sorg man kände då.
Att bli mamma var  det allra bästa som hänt mig, det har gjort mig till en starkare människa,
en starkare individ! Jag är numera en tiger! En tiger som gör ALLT för att skydda
mitt barn!

Såg en video häromdagen med daniel och sofi om en dagisfröken i
Italien som misshandlar ett litet barn, barnet är nog i 8-10 månaders 
åldern. Och den videon gjorde så ont mig, hur kan man behandla ett barn så?
Hur kan man tillfoga någon annan skada på detta sättet??
Jag länkar videon här men jag varnar er för väldigt starka bilder!
Se videon här
Det kan ta en liten stund för den att laddas!

Filip sover nu, hans sovrutiner på dagarna blir knepiga hur fan
jag än gör. Lite drygt faktiskt!

Alla ni som är ute KÖR FÖRSIKTIGT!






1 kommentar:

SofiFrid sa...

Det kan vara kul att gå tillbaka och läsa gamla inlägg =) Hur gammal är din älsta? Mitt är april 2008 =)
Tur att du skrev nått så jag fick lite och läsa, dom säger att internet är oändligt men efter det då? När man tycker man har kollat allt.

Ja den videon är helt sjuk, den smällen hon häver för någon kommer förbi är juh inte nådig.