2010-03-01

Måndag 19:23

Lillkillen sover nu, så jag tänkte sätta mig och skriva ett lite längre inlägg! Det kan bli väldigt långt men ni som är intresserade orkar säkert läsa!

Jag läser som några av er vet, en hel del bloggar varje dag, en jag kikar ofta på är Hotgossips bloggen
hon skriver skvaller om sveriges största bloggare, kissie, paow, dessie och amir och sådana "fjortisar" som lever för sina bloggar! För min del bryr jag mig inte ett skvatt om dom där bloggarna, vill dom vara provocerande, tramsiga och skriva sina bloggar för att få läsare så får dom gärna göra det för mig. Jag tycker bara att det är så roligt att läsa om dom, vars största problem är hur ska jag photoshoppa mig mindre, vilken brunkräm ska jag använda idag, och vilken gucci väska ska jag ha nu!
Men det som skrivs mest om nu är tydligen en av bloggarnas dåligt formulerade blogginlägg om invandrare och om sverigedemokraterna!
Jag är väl kanske böjd att hålla med tjejen på vissa punkter men DEFINITIVT inte alla. Det handlar mesta dels om brottsligheten bland invandrare.

Jag må vara "smygrasist" eller så är jag det inte men jag anser att en invandrare som kommer hit, bor här, lever här och försörjer sig och sin familj, följer sveriges lagar och beter sig som en, ja vad kan man säga vettig människa, behöver man varken se ner på eller "hata". Och då menar jag inte bara "blattar" eller "turkar" utan med invandrare menar jag ALLA som flyttat hit från annat land!
Men det finns ju den där "klicken", den där gruppen som bara MÅSTE dra ner ryktet på alla. Och tyvärr blir det ju så att alla invandrares rykte försämras.
Angående invandrare som har slagit in på en brottslig bana tycker jag att vid grova förseelser eller upprepad brottslig aktivitet så kan man skicka dem dit pepparn växer, tyvärr kan vi ju inte göra det med de svenska brottslingarna! Men hade man kunnat hade jag fasiken tyckt vi kunde göra det!

Men det är ju också så att rättsväsendet brister i många fall. Man har för lindriga straff i många fall! Det kanske är så att systemet vi har för hur man ska avgöra vilket straff en brottsling ska få är fel system för just vårt land. Vi kanske också ska ha jury som dömer brottslingen, vi kanske ska titta lite mer på andra länders rättsväsende och se hur de har det och hur det funkar där. Givetvis inte anamma det helt heller utan kanske inspireras till förändring!
För min del är det märkligt hur man i vissa fall kan bli dömd till ett par års fängelse (eller lindrigare) för våldsbrott medan man läser om en man i 40-års åldern som är dömd för ekobrott kan få sitta av det dubbla!

Jajja det där kan man dividera om tills man stupar tror jag! Merparten av världens mentalitet måste förändras! Vi kanske ska införa mentalitetstester på bebisar, eller varför inte para människor utefter allra bästa möjliga kompatibla lösning! Så att man får massa logiskt funtade människor, men va fan utan olikheter hade vardagen blivit JÄKLIGT tråkig!

Imorgon blir andra dagen på inskolningen! Kul!

Duktiga ni är som orkade läsa hela vägen ner! Bjuder därför på lite bilder på mina syskon, lite smått galna men ack så härliga!






















































Inga kommentarer: