2010-03-03

Onsdag 20:34

Idag var filip själv på dagis från 20 över 9 till kvart i tolv!
Kändes jättekonstigt att inte ha honom hos mig, är ju van vid att han är där jag är, typ alltid!
Men det hade gått jättebra, han hade ätit glatt och varit ute och gungat, men puckade mamma glömde ju skorna hemma så han fick låna ett par stövlar av ett annat barn!
Imorgon ska han sova på dagis också, så då är det 9 till 14 som gäller! Tänk om man kunde hitta ett sådant jobb! Hade ju varit guld värt att bara behöva ha honom på dagis 5 timmar om dagen, slippa alla långa dagar och sådant!
Tyvärr så är det ju en drömvärld så det kan jag ju bara glömma!

Idag är en liten böldag inombords! Tänker mycket på min kusin, snart 4 år sedan han gick bort, hur är det möjligt att tiden kan gå så fort? Hur kan så mycket hända på så kort tid?
Sedan jag och jimmy blev ihop har många STORA grejer hänt:

4/11 2005 - jag och jimmy blir ihop och jag flyttar in till honom rätt så omgående
feb 2006 - får jobb på Alfa Laval i Lund
5/6 2006 - kusinen går bort
juni 2006 - mysan tar studenten
oktober 2006 - vi flyttar till en tvåa
december 2006 - vi förlovar oss
jan 2007 - börjar plugga och jobba extra på äldreboende i samma veva
mars 2007 - syskonbarn till jimmy föds
mars 2007 - skaffar hund
maj 2007 - pappa träffar ny tjej
sommar 2007 - nya tjejen m familj flyttar till pappa
augusti 2007 - katten blir påkörd (trauma i barndomen typ)
februari 2008 - avlivar hunden
april 2008 - flyttar till annan tvåa
maj 2008 - blir gravida
sommar 2008 - får en"lånehund"
juli 2008 - jimmy får ett till syskonbarn
jan/feb 2009 - pappa och sambo separerar
februari 2009 - får en son
april 2009 - sonen blir svårt sjuk i lunginflammation -inlagd på sjukhus
april 2009 - börjar jobba lite lätt
juli 2009 - jimmy pappaledig
sommar 2009 - får lämna tillbaka "lillan" =(
augusti 2009 - pärs med falsk krupp hos lillen
oktober 2009 - farmor och farfar flyttar ifrån huset
februari 2010 - flyttar till en trea
mars 2010 - filip börjar dagis

Alltså en massa som hänt! Kanske inte stora grejer för er, men för mig har det varit viktiga och centrala händelser i mitt liv och saker som påverkar mig i min vardag!

Just nu strömmar detta ur mina spotifyhögtalare:


Celine Dion - My heart will go on
Celine Dion - Think Twice
Celine Dion - Power of love
Celine Dion - Beauty and the beast
Celine Dion - Because you loved me
Heart - How do I get you alone
Björn Afzelius - Tusen bitar
Björn Afzelius och Mikael Wiehe - Mitt hjärtas fågel
Grymlings - Mitt bästa för dig



2 kommentarer:

MiaMeKnuff sa...

Va härligt att höra att de går så bra för lillen på dagis :-D Vänta bara,den dagen kommer då de absolt INTE vill följa med hem när man hämtar *skrattar*

Har varit en del händelserika år för dej/er.Samma för en annan,både roliga och tråkiga saker.

mams sa...

det ser ut som om filip behöver träffa morfar o en sax! det var ju hiskeligt vad långhårig han är!! kram mams