2010-03-28

Söndag 20.48

Sitter här efter en hektisk helg och trycker in dumle! MUMS!

Fredagen spenderades mestadels på sjukhuset i lund med sambon min,
han hade fått en remiss in till hudkliniken!
Massa väntande och sådant tråkigt. mellan varven körde vi ut till Nova, gick ett varv och träffade Marie och Tobbe och Enja, sen Daniel och Sofi, Handlade två nya par skor till filip och ett par inneskor till mig, tyckte att jag behövde det!
Sambon kom hem med en gottepåse från apoteket, penicillin, kortisonkrämer och lite sådant. Gick på billiga 1100 spänn! Det var bara att se sig om i stjärnorna efter ullaredsturen jag hade planerat! Men men ullared finns kvar det är viktigare med hans hälsa och mående!

På kvällen bjöds det in till tacos! 7 vuxna och två barn resulterade i en galet rolig kväll med många sköna garv, massa mat och en hel del skitsnack! Det får v i absolut göra om!

Igår var det sambons tur att kliva upp med lillen, tio i sju kom han instövlande i sovrummet och sa att det var telefon till mig! Levande frågetecken - JAG? Bemanningen som undrade om jag kunde jobba, min första fråga var: Har jag satt upp mig? Ja blev ju svaret så det var bara att kliva ur sängen och hugga en kopp kaffe och sedan ge sig iväg. Lång dag dessutom, ända till 16.00
Blev hämtad av mamma och körde direkt till staffanstorp för att storhandla! Hua mig, stressad var jag för lillen var med, han hade varit jätte gnällig och tråkig hela dagen, ser sen på kvällen att han hade två tänder på gång!

Imorse gick vi upp tillsammans allihopa, såg att lillens ögon var jätteröda och lite variga! GAAAHH ögonsalva igen! Allt för att hindra det från att bryta ut igen! Så sagt och gjort brottningsmatchen var igång! Det är verkligen inte populärt!
Men nu efter två doser och en del baddande såg hans ögon jättefina ut! Så dagis blir det imorgon för om han inte varar i ögonen så smittar han inte, så idag har både barn och lägenhet sanerats typ!
Tvättmaskinen har gått varm, diskmaskinen likaså! Köket är ordentligt röjt, bordet tomt, blommor planterade, promenaden avverkad, kaffe hos morfar blev det också! Sedan kalas för filips lilla(stora) kusin som fyllde 3 år i fredags!

Imorgon blir det förhoppningsvis en trevlig tur till burlöv center med lillasyster! Nu har man chaufför också!

See ya later!

1 kommentar:

SofiFrid sa...

Trist om han ska behöva få tillbaka det =(
Ska också försöka plantera mina blommor där ute imorgon, få se om vädret tilllåter det :)

Låter verkligen som du haft fullt upp i helgen, härligt :) Med en massa kul och kanske saker som inte var lika kul.

Ha det så trevligt imorrn :)