2010-03-02

Tisdag 19:27

Lillen sover igen, eller ja igen och igen han sover ju för natten!
Vill så gärna ha ett jobb typ nu, eller ja helst för 2 år sedan!

Har en del utgifter som verkligen inte är onödiga heller, INNAN filip går utomhus MÅSTE vi verkligen ha staket runt tomten, vet ju inte heller vad det kostar riktigt. Vi bor precis vid en rätt så stor väg, det är bara en liten vall mellan vår trädgård och sen trottoar och sen kommer vägen. Det är ju så fruktansvärt lätt hänt att man "ska bara" och så har filip sprungit över vallen och ut på vägen! Usch hemska tanke!
Egentligen skulle vi behöva nya utemöbler också en stol är sönder så vi har bara 3 stycken av sorten som tillhör bordet och 3 st blåa i plast vilka inte riktigt passar till vårt glasbord!


Andra dagen på dagis idag, jag kunde till och med gå ifrån en stund, så jag satt i personalrummet och läste en tidning och pratade lite med några andra i personalen som hade rast. Var borta ca 40 minuter och det hade gått jättebra! Han leker med de andra barnen som om han aldrig har gjort annat!
Imorgon ska vi vara där kl 9, och jag stannar tills barnen har ätit frukt sen ska jag gå iväg igen, då ska han också äta där själv utan mig! Det kommer säkert gå jättebra, att sitta med en massa andra barn kring matbordet är ju säkert jätteintressant! Så ska jag komma och hämta honom vid kvart i tolv ungefär! =)

Tänkte vara hos farmor och farfar medan han är där, det är ju rätt så nära nämligen!

Idag klarade kära lillebror sin uppskrivning, och förra veckan klarade Elin sin!
Nu håller vi bara tummarna för uppkörningen också!

Ska läsa vidare i min nya Camilla Läckberg bok "sjöjungfrun" och vänta på att desperate houswives ska börja!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad kul att det gått bra med inskolningen! Börjar redan oroa mig trots att Melvin inte ska in förrän till hösten.... Vet ju inte ens vilket dagis vi vill ;) vilken fin blogg du har! Måste hitta hit oftare!

Kramar Camilla

Anonym sa...

Men det är ganska billigt med den typen av nät vi satte hos pappa, och jag hade ju massor med utemöbler kvar i huset MED dynor...:( Kanske dom inte vill ha dessa?
Kram