2010-06-02

Onsdag 21:18

På tvn går Greys Anatomy, utanför går motorcyklarna en efter en fram och tillbaka, jag har klippt gräset, vattnat häcken och alla mina blommor/lökar!
Friden lägger sig på russgatan. Tomheten i mitt  bröst känns fortfarande, för er som inte vet så fick jag missfall i söndags. Det känns så snopet, att vara så lycklig och se fram emot något så mycket, och så helt plötsligt ska man bara ställa om.
Har sett några diskussionstrådar på en community om huruvida man har förlorat ett barn och kan kalla sig "änglaförälder" eller inte. Jag ser det INTE som att jag har förlorat ett barn, absolut inte. Jag/vi har gått miste om en framtid, en framtid med två barn. Och det är just DEN framtiden som jag sörjer! Hur det kunde ha blivit, hur hade den bebisen sett ut, hur hade den bebisens personlighet sett ut! Jag VET att det kommer en annan framtid med två barn, eller kanske fler! ;) Men just den där, den har gått.

Men det var väl inte läge just nu, det var inte meningen att just detta foster skulle få utvecklas till ett litet barn. Och som sagt hellre ett tidigt missfall än något ännu hemskare senare i graviditeten. För mig finns det inte mycket som är värre än att kanske behöva föda fram ett barn som har dött i magen eller liknande!

Jag har denna veckan uppskattat filip mer, (jag uppskattar honom mycket annars också givetvis!!) uppskattar hans bus, hans krångel, hans pussar, hans kramar! På ett annat sätt, jag är glad, GLAD över det jag har!
Min härliga familj, mina underbara syskon, och givetvis mina kära vänner!


Kolla vad mina mostrar har lärt mig!













Hoppa utan att lyfta från golvet, pröva det du!













Surt sa räven!













Fel skor, lite stora va?

















Syskonkärlek! *love*













Vår fina vägg i sovrummet!














Hej kissen, vill du smaka mitt kex!















Säger Godnatt för idag!! 
Och var blir kommentarerna av?!

4 kommentarer:

Cilla sa...

Usch va tråkigt! Beklagar =( Ta hand om er! Kram

Emma sa...

Där har vi ju Whity också :)
Hemskt att höra, men oftast finns det en förklaring till missfall, det var inte meningen att det barnet skulle födas, troligtvis hade det inte varit helt friskt. Och missfall är väll rätt vanligt nu för tiden. Båda mina brödrars fruar fick missfall innan deras första barn. Det är bara på det igen Iza :) Kram från grannen

SofiFrid sa...

Tråkigt =( Ni får försöka igen. Är juh som Emma skrev säkert något som inte var som det skulle, även om det måste kännas hemskt. Och som du skev, bättre nu än längre fram.

Kommer garanterat en ljus framtid med massor av barn ändå ska du se :) Tillsvidare har du din första lille buse :)

Tavlorna och texten i sovrummet blev verkligen jättefint :) Är helt kär i väggtexter haha :)

Kraaam

Iza sa...

Hej!
Du hade varit inne på min blogg och lämnat en kommentar så nu gör jag samma. :)
Beklagar massor, ingen aning hur du känner det, men det är en oro jag sj har. Att något ska hända... Hoppas ni alla mår bra,ta hand om er! Kramar