2011-01-20

Torsdag!

Jahapp, nu har jag inte bloggat på ett tag, stackars lillan! :p

I fredags var vi hemma hos Sandra och Mange, och deras son Casper.
Min pappa är tillsammans med en härlig tjej som heter Rose-Marie, (Nischna) och hon har 4 barn
precis som pappa och dessutom är hennes minsta tvillingar (precis som pappas).
Rose-Maries äldsta heter Sandra och hon födde en son samma år som vi fick Filip, 4 dagar innan Filip föddes!
De är precis lika gamla och leker skitbra ihopa! =)
Bara Filip som är lite bölig! ;)
Så för att förenkla lite för er så kan man se Casper som Filips "låtsaskusin" för dem lär ju ingå i familjen liksom!

I lördags var Jimmy på bio, och jag var hemma hos en kompis och hennes son!

I söndags var det dags för barnloppis! Jag var så modig att jag köpte en "lillasyster"-body och en flicktröja!
Det känns ju som att det är en flicka! Och nästa vecka får vi förhoppningsvis reda på vad det är!
Sedan var vi hemma hos Filips kusiner och käkade middag!

Och Filip har sovit hela veckan på sitt rum, i Måndags kom han in till oss halv sju, alltså efter att Jimmy kört till jobbet, i Tisdags hämtade Jimmy honom vid tre-tiden, och igår kom han själv 04.55.
Imorse kom han vid sex tiden! Börjar man ana ett mönster kanske??

Vi var på BVC i tisdags, det "lilla" livet landade på 15,1 kg på vågen och 89 cm på höjden!
Det innebär att han har gått upp 2 kg sedan september och växt 4 cm, vilket också har resulterat i en massa för små kläder, och att fötterna har växt 2 storlekar sedan oktober! Vi har också klippt honom, så nu ser han ännu större ut!

Igår jobbade jag 6.45-16 fy fan för det alltså! Det var ingen höjdare för mina ben, mina fötter,min rygg eller min mage för den delen, jag hade så fruktansvärt ont när jag kom hem! Herregud!
Men men ikväll är det dags igen, jag har fått låna mammas stödstrumpor och jag ber till gudarna att det hjälper!

1 kommentar:

anna-en ängel i himlen, en på jorden sa...

Tja min kropp är ju knappast som den var innan jag väntade barnen, varje graviditet tar ju ut sin rätt av kroppen :-)Inte så att jag är helt genomdöd av trötthet, men jag märker skillnad.
Namn tjaaa, de finns ju vissa funderingar men inget som vi nappat på rakt av som tilltalsnamn ännu.