2011-01-11

Vi testar igen

Testar denna bloggen igen, jag har som sagt lite svårt att hitta en blogg som fungerar som jag vill ha den,
eftersom jag inte är något jättesnille med bloggdesign och sådant så är jag lite krånglig! hehe

Och i värsta fall får jag be Sofi om hjälp för hennes blogg är jättefin.

Filip vaknade vid kvart över fem imorse tror jag, jimmy hämtade honom, det värsta när han vaknar så sent/tidigt i sin egen säng är att han inte hinner somna om innan Jimmy ska gå upp, och då blir det alltid värsta paniken på morgonen när han måste gå och jobba.

Så i och med att han vaknade helt på fel sida så fortsatte morgonen på det spåret.
Här hemma var det inga problem, han var söt och go precis som han brukar, men när vi skulle ta oss till dagis,
vilda protester för att vi skulle cykla och han var inte alls glad åt det, han vill gå SJÄLV! Enda problemet är att eftersom vi har drygt 2km till dagis så tar det ungefär 45 minuter för oss två att gå! *suck*

Väl framme på dagis så ville han INTE alls bli lämnad, detta var nog den värsta lämningen i Filips dagishistoria, och hjärtat går i sönder när han är så ledsen och kramar en så hårt, han vägrar släppa mig.
Oftast brukar det gå jättebra och han springer in och glömmer att ge mig en puss till och med, men nu har det varit rätt så mycket som har hänt på sista tiden, napparna gavs till tomten, en liten trygghet som försvunnit, många helger, han har varit sjuk och Elin har åkt, ja det händer en del.

Vecka 17
Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett. Troligen har du gått upp två-fem kilo i vikt. Sexlivet kan vara alltifrån blomstrande till att inte fungera alls. Däremot har man vanligen samma behov av närhet som tidigare, kanske till och med mer.
Fostret: Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre. 

Jag ska verkligen försöka lägga in en bild på magen i veckan! Men nu är vi nästan halvvägs, ska se om jag kan hitta en jämförelsebild sedan Filip låg i magen! 


Inga kommentarer: