2011-02-08

V20+0

Jahapp, och så var man sådär exakt halvvägs genom denna graviditeten! Med Filip tyckte jag att tiden stod stilla i princip, men denna gången flyger veckorna iväg! Säkert för att jag redan har en trotsig guldklimp här hemma!

Stod och bölade mitt i byn innan, vi gick till dagis idag med tanke på stormen, men med en trotsig tvååring, som vägrar gå, vägrar göra som man säger och som verkligen inte lyssnar, så blir det ibland för mycket! Herregud folk måste ha trott att jag är dum i huvudet typ!

I lördags var det ju som sagt barnkalas, jag var nog med trött på kvällen än barnen, Filip fick ett fint Bamsepussel av kusin vincent, och en fin blixten-hylla och JÄTTESTORA gatukritor av Emil, och 3 jättefina böcker av Casper!
Barnen kalasade på korv med bröd och vuxna på kaffe, vi sparade oss till marängsvissen!
Vi hade kämpat med dryga ballonger, men ballongkungen Emil pangade nästan allihopa! =) Och de andra barnen var inte sena att hänga på, ballongkriget var ett faktum!
Sedan blev det barnrace runt köket, och ja jisses vilken ljudnivå, men samtidigt hade dem såååå roligt!
Så det var värt varenda punkterad trumhinna!

I söndags kom hela min familj på kalas, Han fick ett par fina byxor och en fin tröja av gammelmormor, moster my och jocke och barnen hade hittat ett superskoj Bilar-set av duplo lego, jäkligt populärt, gammelfarmor och farfar kom med en lastbil och en truck spännande! Moffa och Nischna hade med sig ett traktorpussel och 3 små böcker! Mormor kom med kalsonger, kritor och målarböcker, och en egen mugg där det stod Filip! Morbror Linus och Martina hade med sig en Bamsebox med filmer!

Hela dagen var jättepopulär och han njöt av varje sekund, och tårtan med ljus var toppen tyckte han, visserligen trodde han att ljusen gick att äta så då blev han lite arg!

Igår började jag min MatteB kurs, blir lite nervös när jag tittar på planeringen, pythagoras sats, ekvationer hit  och dit, ja jisses säger jag, bara jag inte tagit mig vatten över huvudet!















Inga kommentarer: