2011-08-15

Myspys!

I fredags var vi hemma hos familjen Mättö och åt mat och drack lite gott, ok det blev lite mer
gottedricka än vad vi hade tänkt, killarna bastade och jag och Kirsi satt och snackade massa skit!
Riktigt rolig kväll!

I lördags var vi på Tosselilla, Jimmy hade  vunnit biljetter på jobb via facket, IF Metall hade abonnerat
hela stället och vi tänkte ju också passa på att ha lite egentid med Filip!
Det var uppehåll när vi lämnade Sam hos morfar ochh Rose-Marie, och uppehåll ända
till vi kom till Tomelilla, då började det duggregna. När vi skulle köra in till parkeringen såg vi alla bilar,
och ja jösses vad där var bilar, vi hade inte väntat oss de eftersom det var lite halvkasst väder.
Men men, när vi väl kom in så blev Filip rent salig när han såg alla torn och alla grejer att göra.

Karuseller blev det en hel del, och likaså studsmattor och hoppkuddar. Vi åkte också trampebåt och klättrade
i en massa torn!









Tyvärr så regnade det hela dagen, och blåste en hel del också, så tyvärr blev det inget bad,
men vi har redan bestämt att vi ska åka dit nästa år igen!
Kvällen avslutades med film hemma hos oss, Saw4 såg jag, och killarna (Jimmy och Andreas) såg 5:an och 6:an också, men 7:an måste jag se för den har jag inte sett än! =)

Igår blev det kaffe, middag och spel hemma hos fam Sandberg på eftermiddagen/kvällen!
Ikväll ska vi dit igen.

Idag är dagis stängt så jag slipper promenera hela vägen i detta vädret, är inte så sugen på det innan jag har skaffat ordentliga regnkläder.
En  liten tur ut måste det nog bli idag ändå, annars klättrar både jag och Fillebus på väggarna!

Imorgon ska Filip också vara hemma för vi ska på 2½ års kontroll, och samtidigt ska Sam in på audiologen för ett nytt hörseltest, så pappa jimmy fick rycka in och ta en föräldradag!
Ska bli spännande att se vikt och längd på Filip, samt vad han kan och inte kan göra! Visserligen har man väl rätt så stor koll på det ändå! =)
Samtidigt ska jag diskutera eventuella allergitester på honom och hur vi ska göra med hans hudproblem.
Han är konstant lös i magen och bajsar ibland upp till 4 ggr per dag vilket inte är så spännande eftersom hans hud är så skör så han får sår i gumpen av INGENTING!

På onsdag är det dags för Sams tur på BVC, 6-veckors kontroll med läkare, ska också bli spännande, för den ungen kommer äta oss ur huset! hehe.

Ska försöka skypa med lillan idag, Filip har fortfarande inte fattat att hon har åkt iväg igen, men det kommer väl, eller så är han så stor nu så han vet att hon kommer hem igen!


Nu blir det nog lite mer kaffe sedan är det nog dags att städa köket som ser ut som ett bombnedslag!

Inga kommentarer: