2011-09-07

Finally!

Finally en liten stund över för bloggen!
Äntligen kommer hösten, äntligen kommer mysmörkret och äntligen kommer rutinerna tillbaka!

Idag har jag och storebror egentid, inte för att han är såååå överdrivet intresserad av att umgås med mig, nu ligger han i soffan och vilar och tittar på Phineas och Pherb, hans nya favvoprogram på tvn.
När mannen min kommer hem från jobbet ska vi köra till Ikea och Filip får följa med oss, Sam är hos moster My och får stanna där tills vi kommer hem sen! =)


Idag fick jag äntligen mina fröer också, ska för första gången pröva att så änglatrumpeter (Brugmansia) och hoppas att de tar sig ordentligt! Jag ska även så doftpassionsblomma, wonga wonga lian och nån annan sort som jag tänkte testa, ska bli riktigt spännande att se om jag lyckas.
Nackdelen med att så änglatrumpetsfrön är att man aldrig kan vara säker på vilken färg det blir, vissa påstår att man kan det men enligt boken som jag har om änglatrumpeter kan man bara vara säker på att få rätt färg om man tar en stickling rakt från plantan.
Men å andra sidan är jag inte såå   kräsen!

Helgen som gick spenderades med vinglaset i handen för det mesta! ;)
I fredags middagsgäster och i lördags kräftskiva! Jättekul!

Här kommer några skitsnygga bilder från bröllopet tagna av Daniel Svensson





Inga kommentarer: