2011-12-22

Jag gör det igen!

Jahapp, jag gör det igen
Väntar en HEL månad innan jag skriver nästa inlägg!
Dan före dan före dopparedan!

Vi har anlänt till de småländska skogarna idag, det är vitt på marken ocg vitt på träden och nu, NU smyger julstämningen på! Härligt värre, här uppe är vi några stycken ju, vi har ju två kusiner här, två mostrar och en mormor!
Och sist jag och Jimmy vär här uppe över julen är för exakt tre år sedan, då satt jag här höggravid och med fuskiga förvärkar som man kunde klocka, kommer ihåg att jag tyckte dem gjorde ont, men sen när de riktiga kom så ja jävlar i det vad dom gjorde ont!

Imorgon blir det en tur till Ullared för lite småshopping, ska ta en ordentlig tur till våren, alla barnens kläder börjar bli för små, och speciellt sams för var jag har gjort av nästa storlek kläder har jag ingen aning om!

Och nu så börjar även den lille killen bli stor, 69 cm lång och 8500 gr tung! =) Och det är mindre än filip men det gör inte så mycket eftersom han älskar att bli buren!
Den 14:e vände han sig från rygg till mage, härligt med framsteg! Han kan sitta själv ca 2 min utan ramla, och ibland längre, han äter gröt och min hemlagade mat, han fick smaka majskrokar för  första gången igår och tyckte det var skitgott!

Filip då, ja Filip är som Filip är, han pratar konstant, och gärna högt och gärna med alla som vill lyssna!
Han säger ofta att han älskar mig så här mycket och så håller han ut armarna för att måtta upp hur mycket han älskar mig!
Han tjoar och tjimmar med lillebror, skiter totalt i vad man säger till honom och trotsar en till tusen, oftast blir det en sisådär 40 -60 konflikter per dag känns det som, varav kanske 10 urartar till värsta vredesutbrottet och slutar i en enormt ledsen och förbannad som som river sitt rum typ!
Många gånger kan man ignorera vissa grejer som kanske egenligen inte är ok, jag tycker tex inte att det är ok att han slänger ner soffkuddarna på golvet, men det är fan så mycket värra när han kastar lego på mig, då tar jag hellre fighten om legot än om soffkuddarna! Well ju know what I mean.

Jag har hunnit läsa Zlatans bok "jag är Zlatan" och den var faktiskt riktigt bra, man får ett helt annat intryck av honom, så som boken är skriven  kan jag faktiskt tänka mig att han pratar, den är inte helt korrekt i svenskan, med kommatecken hit och dit eller punkt här och där!
Och äntligen, ÄNTLIGEN fick man läsa lite om de stora tränarna som tex Fabio Capello, Pep Guardiola och Mourinho! NAJS!

Och ja just det by the way liksom, nu har lillan kommit hem! Wooohoo!

Inga kommentarer: