2012-06-24

Grå söndag

Idag är en grå söndag, rent känslomässigt och ren vädermässigt!
Igår somnade en ung kille in, jag kände inte honom så väl, men man känner ändå en konstig klump i magen, tänker inte låtsas att jag kände honom, utan han var mer en sådan kille som alla visste vem han var och man stannade och pratade några ord. Men det känns ändå konstigt.
Jag skickar mina varmaste tankar till hans vänner och hans familj.


Igår var jag och syrran och hennes kille på Öveds Eke för att titta på Danne Stråhed och Pedalens Pågar.
Danna Stråhed var bra och väl värt pengarna, han bjöd på fina låtar som När en flicka talar skånska och Fönsterkuvert, han bjöd även på Ai Se Eu Te Pego, den där nya låten, det var lite komiskt faktiskt.

Pedalens pågar tänker jag ju inte se fler gånger, de förstörde flera låtar och inte ens Kal Pedals låtar var bra, dem spelade Starta Mig (start me up) och Cadillac (på svenska) och det var i princip helgerån!
Jag tycker gott att dem kan hålla sig till enbart covers, för de låtarna var bra, de spelade lite status och lite gammal rockmusik och det lät bra i mina öron!

Men det allra bästa med hela kvällen var att titta på allt folk, alla möjliga olika original och stolpskott!
Tjejer som nog inte riktigt visste vart dom skulle, i paljettklänning och höga stilettklackar, eller små töser i kortkorta shorts och tunna tunna linnen, man frös ju bara man tittade på dom!
Jag reagerade starkt på att många hade med sig små barn, eller ja givetvis var det ju folk som hade varit där tidigare på dagen när det var underhållning för barnen, men att sen stanna med små barn i barnvagn när klockan började närma sig 22 och musiken var vrålhög, det tycker inte jag är OK. Eller dom barn i 3-6 års åldern som sprang omkring bland alla fulla ungdomar, det är inte ok för så små barn att utsättas för fylleri!
Stackars barn, vad som helst kan hända! Något packat fyllo hade kunnat ramla över dem eller trampa ner dem! Usch!

Nu är hjärtat mitt iväg och har uppspelning för grönt kort i golf, hoppas det går bra för honom.
Inte för att jag förstår vad han ska göra det för! Men men han tycker ju att golf är kul så det får väl bli hans hobby!

Jag sitter och funderar på att flytta bloggen till en lite roligare sida, ska bara komma underfund med vilken! =)

Nu ska vi vara lite sociala och gå iväg en stund!

Så här fina var vi igår!

1 kommentar:

Sofie D sa...

Verkligen så fruktansvärt! Alldeles för ung för att dö! Att aldrig få uppleva livet. Min syster och kusin va god vän ned honom. Det är som du säger, fast man inte kände honom har man ändå en olustig känsla i magen.
Må hans föräldrar fina frid!