2012-06-18

kryss i taket!

Wohoo!
Äntligen har jag tid och ork för ett litet blogginlägg!

Sommaren är på väg med allt vad den innebär, myggbett, skrapade knän och tår, solsveda, solsting och dessutom nattjobb för mig!
Undrar lite om jag inte tagit mig vatten över huvudet eftersom jag definitivt inte är en nattuggla! Går gärna och lägger mig i någorlunda vettig tid och stiger gärna upp rätt så tidigt!
Idag har jag haft en produktiv dag, tvättat och städat lite, klippt häcken och trädet på framsidan, varit hos doktorn med Filip och dessutom hunnit med en kopp kaffe med lilla mor!
Jag har dessutom lyckats träffa båda mina systrar idag, händer bannemig inte ofta!

I fredags var vi hos Mange och Sandra och grillade god mat och vi lyckades övertala dem till att kolla på Sverige-England, en stor bedrift då varken mange eller sandra är intresserade av fotboll för fem öre!
Suger dock fett att Sverige förlorade, dock spelade sverige roligare fotboll än vad jag sett de senaste åren, Hamrén eller Lagerbäck? Jag röstar på Hamrén, LÄTT!

Jajja i alla fall fick Filip riktigt hög feber i Lördags och ont i halsen, röret i örat höll på att trilla ut och låg och irriterade honom. Han bara låg i soffan och tittade på film, pratade inte om man inte tilltalade honom direkt och DET är definitivt inte likt Filip, men med dryga 40 grader i feber så kan man väl inte begära att dem ska vara som de brukar.
Igår mådde han dock bättre, och idag har han varit riktigt otrevligt pigg och aktiv, tillsammans med några vredesutbrott så hade vi en katastrofdag.
Sam har börjat gå lite smått, han tar några steg och slänger sig framåt i famnen på en!
Drygt 2 veckor innan sin 1-årsdag!
Idag har däremot den lilla stackaren plågats av en väldigt hög feber han med, Ipren hjälpte inte ett dugg, men en trevlig kombination av Ipren och 2 timmar senare en panodil supp så blev ställning 1-0 till Iza
från 39,7 - 37,1 woop woop!

Nu blir det lite mer fotboll och förhoppningsvis vaknar vi imorgon med två pigga och friska barn! =)



1 kommentar:

SofiFrid sa...

JAAAA Blogg :) :) :)
Fortsätt nu med det, så jag har något att läsa när jag ska gå hemma :)