2012-11-20

Blodgivare!

Jag, Jimmy och Elin har varit och registrerat oss som blodgivare!
Vi var inne på Lundatappen, skrev i papper, tog blodprov, blodtryck och kollade hb.
Mitt blodtryck var 110/75 vilket är bra, dock lite lägre övertryck än vad jag brukar ha!
Det som förvånade mig mest var mitt hb, 150! Fattar ni?!
Så högt har jag aldrig haft!
Sista två månaderna innan Sam föddes låg jag på mellan 95-97 och då ville dom att jag skulle ta sprutor. Vid efterkontrollen, 2 månader efter förlossning hade jag 105 :) och nu 14 månader senare 150!

Så jag blev godkänd! Region Skåne behöver köpa in blod för 8 miljoner om året! Hur sjukt är inte det? Tänk vad dom 8 miljonerna kunde användas till! Äldreomsorg, skola, barnsjukvård! Ja mycket!


Var ju också en snabb runda på gymmet innan. Skönt att svettas men jag kan ärligt säga att jag aldrig kommer gymma i t-shirt fler gånger! Jag var så jävla varm!
Nu är det snart dags att hämta barnen!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: