2012-11-30

Fullspäckad dag!

Dagen började med jobb 7-16 och fortsatte sedan i full karriär! Direkt hem, gosa lite bebis (Amanda) och sen snabbt byta om för att köra till Nova!

Vi skulle börja med att äta där eftersom klockan redan var fem. Jag frågade Filip och sa att han fick välja! Han ville ha potatismos och köttbullar, vi gick förbi mcDonalds och vidare. Hittade stekt potatis med köttbullar, inte ok enligt Filip!
Försökte med pannkakor - nix! Spaghetti och köttfärssås fick det bli! Han och Sam delade på en barnportion. Och Sam försökte äta, med gaffel..... Behöver jag säga mer!



Och Filip skötte sig utmärkt, belöningen blev en chokladmuffin till efterrätt!
Sen skulle vi leta efter en fin tröja till mig, och Filip följde med fint, höll handen och lyssnade noga (så noga som en 3-åring kan)!

Fina barnet fick sen välja en leksak eftersom han varit så himla duktig! En dinosaurie, för 120 kr! Men sen ville han ha två till ju, hoppsan! Typiskt att mamma förklarade prisskillnaden, en mellan dinosaurie eller två små, kostar lika mycket!
Då skulle han ha bil! Tills vi hittade jääättestora dinosaurier för 40 kr/st. Då fick han 3 st! Lycklig unge som konstaterade att det var ju jättebra att man var snäll!

Nu ikväll har svägerskan varit här på ett glas vin, och Jimmy är iväg och roar sig lite! Imorgon är det ju min tur! :)

Nu har lugnet lagt sig, jag ligger i sängen och barnen snarkar gott i sina sängar! Mysigt!









- by iza in iPhone

Inga kommentarer: