2012-12-10

Länge sen sist!

Ja nu är det ett tag sen jag bloggade. Men vi har haft fullt upp här!

Jag har jobbat en del och sen har det varit pulka åkning och pyssel och ja fullt upp helt enkelt.

Här är Sam ute i snön för första gången! Och han tyckte det var jätteroligt!



Filip tyckte också att snön var jätterolig!



Första pulkaåket! Han tyckte att det var lika roligt att åka själv som att titta på storebror!



Vildingen Filip tyckte inte att pulkan gick tillräckligt fort och backen var för kort!



Sam den lille spelevinken har kommit på att man kan göra olika miner och sånt.









Sen har Filip varit på Nobelfest på dagis. Finklädd skulle man vara ju! Och barnen fick utdelat medaljer. Filip sa att han fick medalj för att han var så duktig på att leka!




I lördags var jag själv med barnen på kvällen. Eller ja Sam, Filip var med moster my och bakade pepparkakor.
Sam trillade ner i vasken och slog av en liten flisa på tanden!




Filip kom hem och frågar mig: Mamma, hur kom jag ut ur din mage?
Say what! Tror inte vi ska ta det en sen lördagkväll, kan ta det om ett år eller så!

När jag gick och la mig, så bar jag in Filip till oss, vänder mig om. Som tur var hann jag inte somna för Filip kräkte ner hela sängen.
Och mig!
Så vi gick upp igen, städade ur sängen och Filip somnade på soffan. Sen fortsatte han kräka hela natten, men sen igårmorse har det inte varit något.

Men vi stannar hemma måndag och tisdag, så blir det nog bra!
Filip är ledsen för att han inte får åka och leka! :(

Nu myser vi i soffan!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: