2013-01-07

Klyschor!

Jag har lagt märke till att jag kör med väldigt många dumma ordspråk/klyschor/fraser! Dom hoppar ur munnen som några ohejdbara grodor!

Så kan det gå, när inte haspen är på.

Ljuset är tänt, men ingen är hemma.

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Det som inte dödar, det härdar.

Ropa inte hej förrän du är över ån.

Man saknar inte kon, förrän båset är tomt!


Den första och den sista är sådana saker jag säger måånga gånger! Säkert en-två gånger om dagen!
Jimmy garvade så han nästan dog när jag sa det där med kon första gången, och han trodde att jag hade hittat på den själv!

Likadant frasen: Jag säger ingenting, så har jag ingenting sagt. används väldigt mycket! Alltid! Väldigt tvetydig fras, särskilt om man vill skvallra eller säga något elakt.

Jag använder typ, liksom, absolut, precis, lol, my god, awesome ofta i mina meningar. Och tanterna på jobbet tycker det är hysteriskt roligt att kommentera detta!

Jaja, vi har väl alla någon liten/stor störig egenskap och detta är nog min!

Bilden visar exempel på katakres (när man slängt in ett ord i en mening som inte hör hemma där)




Och hur många gånger använder man inte någon av dessa liknelser?
Fundera på det medan ni ligger och väntar på John Blund!



- by iza in iPhone

Inga kommentarer: