2013-02-12

Oj oj.

Idag blev det minsann sovmorgon till oss allihop. Filip väckte oss med pussar och kramar vid 7.30.
Mysigt att vakna så!

Igår på dagis hade Filip fått en snöboll i huvudet. Av några större pojkar utanför dagisets staket.
Hur kan man stå och kasta in snöbollar på ett dagis? På mindre barn? Casper hade fått en i ryggen. Jag blir lite vrång!
Då tänker jag tillbaka på när Filip var liten, då gick vi igenom ett bostadsområde när han låg i vagnen. Där var några barn i 12-års åldern ungefär som hade äppelkrig. Jätteroligt ju.
Men dom slutade inte kasta äpplen när vi gick förbi och ett äpple träffade vagnens hjul.
Jag blev tokig!
Jag talade vänligt men bestämt om för dom hur farligt det är om ett äpple hade träffat min bebis!
Resultatet blev att jag fick ett äpple kastat efter mig!
Wtf?

Jaja. Nu blir det kaffe i soffan! :)



- by iza in iPhone

Inga kommentarer: