2013-02-28

Vem bestämmer?

Vi har ofta problemet hemma att Filip säger:
DU bestämmer inte!

Hmm jag svarar oftast att jo det gör jag nu när du är liten. Då får jag höra att det är pappa som bestämmer! Wtf?!

Jag trodde att jag var familjens överhuvud! Att mitt ord är lag! Att jag är allsmäktig och har all bestämmanderätt!

Som tur är bestämmer jag och mannen min (oftast) tillsammans över barnen och kommer fram till gemensamma beslut. Förutom när det gäller hälsa, medicin och sjukvården för där är mitt ord lag!

Hur är det i relationer då? Är den ena mer bestämmande än den andre? Och hur är en sådan relation isåfall?

Man ser ju relationer där den ena parten är klart mer dominerande och tar beslut själv utan att prata med sin andra hälft.

Det finns ju också relationer där den ena parten sitter i en beroendesituation, den som bestämmer har gjort den andre helt beroende av den bestämmande parten. Och det kan ju vara ekonomiskt, personligt, känslomässigt men även fysiskt.
Och det är nog inte hälsosamt. Kanske för den dominante men inte för den som är beroende.

Jag tror (vill gärna tro) att vi är rätt så jämna, att jag och Jimmy bestämmer lika mycket över vårt förhållande. Vi pratar öppet om hur vi har det, vad som känns bra men även vad vi måste jobba på. Småsaker eller enorma grejer!

Vi gör det tillsammans!

Mer kärlek till folket!
Dom här två underbaringarna (monster ibland) har vi gjort tillsammans!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: