2013-05-13

Ny vecka, nya mål, nytt liv?

Måndag och en ny vecka att ta hand om. Det känns som att jag är lite mer hemma denna veckan även om jag jobbar tis-fre.

På grund av vissa omständigheter har jag bestämt mig för att idag är första dagen på resten av mitt liv!
Jag måste börja tänka mer på min hälsa igen. Under några månader nu har jag helt tappat lusten och orken att träna och bara struntat i vad jag stoppar i mig!
Men i helgen kom motivationen igen!

NU jävlar i det! Vi börjar lite lätt med noll socker! Med noll socker menar jag kakor, godis, efterrätter och sånt!
INGEN slarvdag på lördag heller, den får vänta tills den 25:e!

Och eftersom jag inte känner någon som helst lust för gymmet så blir det promenader! Jag känner inte riktigt att tiden finns där, nu jobbar jag betydligt mycket mer och tiden hemma med barnen är alldeles för värdefull!
Så istället följer jag IFORMs 3-veckors promenadschema med start idag!




Dagen idag har gått åt till trädgårdsarbete hos mormor, rensat ogräs och liknande!
Sen cyklade jag och hämtade barnen och vi cyklade direkt till mormor och fikade och fortsatte!
Sen bjöd mormor på pannkakor! Och barnen åt som om dom inte sett mat på några dagar!

Filip frågade mig innan varför jag inte spelade fotboll längre. Jag svarade att det var ju för att mamma hade skadat knäet. Då undrade han vilket och jag visade. Då säger söta ungen:
" Men mamma, du kan ju sparka boll med det andra!"
Vilket skratt jag fick mig där!



Filip bestämde att han skulle sova med mössa på!
Lagom varmt!

Sov gott alla!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: