2013-08-16

Jobbet!

Jag älskar mitt jobb!
Jag älskar att gå dit på morgonen och det är underbart så mycket man får tillbaka av dom gamla.

Jag jobbar även med aktiviteter för de boende.
Vi har återkommande aktiviteter med Träffpunkten, så som sittande gymnastik, högläsning, bingo. Det är varje vecka. Varje vecka gör vi också tipspromenader.

Dock är det svårt med fantasin för att hitta på 1 aktivitet om dagen.

Enligt lagen/kommunen/regering (whoever) så ska de boende erbjudas två aktiviteter om dagen. En på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Det är INTE lätt.

Det ska vara motiverande och roligt, det ska stimulera de gamla i deras vardag. Hur gör man då?

Vi har boende med demenssjukdomar, friska gamla och sjuka gamla, hur hittar man något som passar för alla?

Så snälla, om ni jobbar inom äldreomsorgen eller bara är väldigt kreativa, hjälp mig med lite inspiration!
Skriv en rad eller två!


Eftersom jag vill göra allting perfekt behöver jag lite hjälp nu!




-mobilblogg

Inga kommentarer: