2013-10-17

Tupperware testpilot

Fabmamas blogevent I Hällsnäs så blev jag testpilot för Tuppareware.

Jag har alltid problem med hur mycket ris jag ska koka, och allt som oftast bränns det vid eller så är all den andra maten färdig innan riset.
Så därför passade det perfekt att jag blev testpilot för Tupperwares easyrice





Och gissa om den var enkel att använda. I med ris och vatten och bara in i micron!




Och så stod den 15 minuter i micron och ut kom det fint ris!
Wow!




Det var lagom att koka ris till 4 personer i den och då var jag bara en liten bit ifrån max-linjen.
Tyvärr så skulle jag haft den i micron längre för riset i bottnen lite hårt. Men men, det berodde tydligen på vilket sorts ris man hade.

Så idag blev det kycklingfilé på risbädd med en mild chilisås.




- Från min iPhone

Inga kommentarer: