2014-12-06

Hektiska dagar!

Igår blev det en fullspäckad dag!
På förmiddagen åkte bakgrejerna fram och ännu en pepparkaksdeg gjordes!
Min elvisp mår inte så bra av det. Tur jag har en ny på lager!

Jag fick även för mig att jag skulle göra fudge, chokladfudge med salta mandlar i. Det gick sådär, jag MÅSTE skaffa mig en baktermometer så kanske jag lyckas!

Jag gjorde också marmeladgodis, mycket roligt var det och inte alls så svårt som jag trodde.
Och fina blev dom också!





På kvällen blev det tacosmys och pepparkakshus-tävling med 5/8 av alla syskonen!
M






Än så länge leder nummer 1!

Idag så har vi haft en mysig förmiddag än så länge, vi har lekt med lera. Jag gjorde egen play-doh lera. Stort frågetecken på ingrediensen alun. Vad tusan är det?!?!
Jag hittade iallafall en som man skulle ha citronsyra till istället för alun! Det blev jättebra!
Här är Olof från Frost!



Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: